Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja
Contracting Authority: Správa ciest ŽSK Monika Mravcová +421918370203 sklad.sczskca@vuczilina.sk
Terminated receipt of offers
Receipt of offers was terminated. Offers are being evaluated.
Predmetom stavebnej akcie je mostný objekt na úseku cesty III/2329, ktorý premosťuje miestny potok. Premostenie je šikmé, uhol kríženia je 57°. Nosná konštrukcia je jednopoľová, železobetónová, monolitická doska na strane proti vode je rozšírená dvojicou tyčových prefabrikátov Hájek. Svetlosť mostného otvoru kolmá je 3 350 mm, šikmá je 4 000 mm. Šírkové usporiadanie ... show more
Predmetom stavebnej akcie je mostný objekt na úseku cesty III/2329, ktorý premosťuje miestny potok. Premostenie je šikmé, uhol kríženia je 57°. Nosná konštrukcia je jednopoľová, železobetónová, monolitická doska na strane proti vode je rozšírená dvojicou tyčových prefabrikátov Hájek. Svetlosť mostného otvoru kolmá je 3 350 mm, šikmá je 4 000 mm. Šírkové usporiadanie na moste: šírka vozovky medzi odraznými pruhmi je 6 000 mm. Na obidvoch stranách sú odrazné pruhy šírky 2 x 500 mm. Na moste je navrhnuté bezpečnostné zariadenie mestského typu výšky 1 100 mm. Spodná stavba je zriadená klasickými, gravitačnými, masívnymi oporami z prostého betónu na lícnej strane prekladaním kamennými balvanmi. Založenie spodnej stavby je pravdepodobne plošné. Predmetom rekonštrukcie mosta je zabezpečenie zvýšenia zaťažiteľnosti mostného objektu, zvýšenia životnosti mostného objektu. Pre zabezpečenie bezpečnej prevádzkyschopnosti sú navrhnuté tieto stavebno-technické riešenia: - odfrézovanie nadložných bituménových vrstiev, - zriadenie častí nového mostného zvršku (rímsová časť so zriadením povrchovej úpravy a novej izolácie s napojením na pôvodnú, bezpečnostné zariadenie), - sanácia spodnej stavby. Oprava je navrhnutá ako stavebnicový systém, kde práce je možné realizovať v ucelených stavebných blokoch. TECHNICKÉ RIEŠENIE: Stavebno-technické riešenie rekonštrukcie mosta možno rozdeliť na stavebné práce: - sanačné práce mostného zvršku a spodnej stavby, - terénne úpravy okolia v priľahlých častiach spodnej stavby, krídlach. Práce na mostnom zvršku budú pozostávať z: - odstránenia prebytočných asfaltových vrstiev v celkovej hrúbke 85 mm. Frézovania bude len na moste a bude ukončené za mostom obojstranne v dĺžke 1 m. Celková úprava bude v dĺžke 8 100 mm, - na okrajoch dosky budú obojstranne v šírke 800 mm vrstvy asfaltov odstránené až na nosnú konštrukciu, - zriadenie vyrovnávacej vrstvy v spáde 2 % pod odrazné pruhy, - zriadenie izolácie v dvoch vrstvách pod odraznými pruhmi s napojením na izoláciu mostovky v šírke 300 mm na celú dĺžku mosta, - zriadenie nových odrazných pruhov- monolitické rímsy šírky 500 mm, pod rímsami bude realizovaná izolácia s presahom 300 mm pod vrstvy vozovky, - zriadenie bezpečnostného zariadenia- oceľové zábradlie, - zriadenie náterov betónových konštrukcií. Sanačné práce na spodnej stavbe budú pozostávať so zriadenia, doplnenia geometrie drieku spodnej stavby. Doplnenie drieku bude zriadené doplnením železobetónovým pribetonavaním do systémového debnenia na obidvoch oporách. Pribetónovanie drieku sa zriadi obojstranne na celkovú výšku 800 mm a šírku 200 mm. Sanácia sa predpokladá v dĺžke cca 6 000 mm. Vložená KARI sieť sa do drieku spodnej stavby upevní oceľovými kotvičkami pomocou chemických kotiev do vopred navŕtaných otvorov Ø 14 mm. Následne sa škáry medzi kameňmi zalejú. Táto úprava bude zriadená len do výšky súčasného dna. Vykopaná zemina sa dočasne využije pri sanačných prácach na zriadenie pozdĺžnej hrádzky. Opravné práce si vyžadujú citlivý prístup pri búracích prácach nakoľko sa jedná o práce nad vodným tokom. Pri vykonávaných prácach bude nutné postupovať opatrne vzhľadom na možný výskyt rôznych konštrukčných detailov, materiálových, technických. ROZSAH PRÁC A OBMEDZENIE DOPRAVY POČAS STAVEBNÝCH PRÁC: Stavebné práce budú prebiehať v dvoch etapách a to postupne v prvej fáze jedna strana mosta a v druhej fáze druha strana opravy vrchnej stavby na moste. Vedenie dopravy bude v jednom obojsmernom jazdnom pruhu šírky 3 m (min. prejazdný profil 3,0 m), voľná šírka mosta v normálnom stave je 6,7m, šírka vozovky je 6,1m. Doprava je riadená dopravným značením a pomocou prednosti v jazde nakoľko dĺžka prekážky nie je dlhšia ako 15m. Dĺžka pracovného priestoru je do 15m. Jedná sa o výmenu obrusnej vrstvy na vozovke mostného objektu. OBMEDZENIA PRI REALIZÁCIÍ: Pri realizácií stavebných prác je nutné rešpektovať ochranné pásma všetkých inžinierskych sietí. V miestach predpokladaného kontaktu so zemným vedením inžinierskych sietí je nutné postupovať podľa nariadení a požiadaviek správcu. ZÁKLADNÉ ÚDAJE O PREDMETE ZÁKAZKY: Názov stavby: Rekonštrukcia mostného objektu č. .2329-003 most cez potok Paludzianka v k.ú. obce Lazisko Objekt stavby: Most ev.č. 2329-003 Miesto: Lazisko, okres Liptovský Mikuláš, Žilinský kraj Katastrálne územie: Lazisko Druh stavby: Rekonštrukcia Celkový rozsah: Rekonštrukcia mosta a sanácia spodnej stavby Charakteristiky mosta: a/ na pozemnej komunikácií b/ - c/ ponad potok d/ most s jedným otvorom e/ jednopodlažný f/ s hornou mostovkou g/ nepohyblivý h/ trvalý i/ v priamej j/ šikmý k/ s normovou zaťažiteľnosťou l/ monolitický m/ plnostenný n/ železobetónový doskový o/ otvorene usporiadaný p/ s neobmedzenou voľnou výškou Dĺžka premostenia Šikmá 4 000 mm, kolmá 3 350 mm, Dĺžka mostu 6 100 mm Šikmosť mostu 57,0° (63,3g) Šírka medzi obrubníkmi Šikmá 7 154 mm, kolmá 6 000 mm Šírka odrazných pruhov Šikmá 596 mm, kolmá 500 mm Šírka medzi zábradlím Šikmá 7 717 mm, kolmá 6 470 mm Plocha mosta 26,4 m2 PD S NÁZVOM: „Rekonštrukcia mostného objektu č. .2329-003 most cez potok Paludzianka v k.ú. obce Lazisko“ spracovaná: TASUM – GONAR, s.r.o., Štrková 10, SK-010 09 Žilina zodpovedný projektant: Ing. Peter Slašťan
Backwards