Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja
Obstarávateľ zákazky: Správa ciest ŽSK Monika Mravcová +421918370203 sklad.sczskca@vuczilina.sk
Ukončený príjem ponúk
Príjem ponúk bol ukončený. Prebieha hodnotenie ponúk.
Účelom predmetnej projektovej dokumentácie (PD) - je návrh rekonštrukcie poškodeného úseku vozovky na ceste III/2250 v smere Pucov – Pokrývač v km 11,375 – 11,575. TECHNICKÉ RIEŠENIE: Pôsobením vonkajších poveternostných vplyvov došlo k mechanickému poškodeniu (zosuvu) telesa komunikácie na ceste III/2250 v smere Pucov – Pokrývač v km 11,375 – ... zobraziť viac
Účelom predmetnej projektovej dokumentácie (PD) - je návrh rekonštrukcie poškodeného úseku vozovky na ceste III/2250 v smere Pucov – Pokrývač v km 11,375 – 11,575. TECHNICKÉ RIEŠENIE: Pôsobením vonkajších poveternostných vplyvov došlo k mechanickému poškodeniu (zosuvu) telesa komunikácie na ceste III/2250 v smere Pucov – Pokrývač v km 11,375 – 11,575. Jestvujúca cesta III/2250, ktorá tvorí hlavnú komunikačnú kostru pre riešené územie zaradená je do funkčnej triedy B3 a kategórie MK 7,5/50 so šírkou vozovky 6,5m a s obojstrannou nespevnenou krajnicou šírky 0,5m. Stavebné práce na zrealizovaní opravy poškodenej komunikácie predpokladajú odkopanie a odstránenie nevhodných vrstiev na šírke 3,0m (v polovičnom profile komunikácie) a v hĺbke 3,0m. Výkop sa zrealizuje postupným odkopaním poškodených vrstiev (na dĺžke pracovného úseku maximálne 50,0m). Na záver zemných prác sa upraví pláň v sklone 3% a sklonom svahu bude 5:1. Na takto upravenú pláň sa uloží 1. Vrstva z plánovanej výmeny v skladbe: • tuhá geomreža (s prekrytím minimálne 20%) a prekryje sa vrstvou lomového kameňa s frakciou 0-300mm v hrúbke 600mm a uzatváracou vrstvou z kameniva fr. 0-32mm v hrúbke 100mm. Celková vrstva bude maximálne 700mm a zhutní sa vibračným valcom 13t. • tuhá geomreža (s prekrytím minimálne 20%) a prekryje sa vrstvou z kameniva frakcie 0- 90mm v hrúbke 600mm a uzatváracou vrstvou z kameniva fr. 0-32mm v hrúbke 100mm. Celková vrstva bude maximálne 700mm a zhutní sa vibračným valcom 13t. • tuhá geomreža (s prekrytím minimálne 20%) a prekryje sa vrstvou z kameniva frakcie 0- 63mm v hrúbke 600mm a uzatváracou vrstvou z kameniva fr. 0-32mm v hrúbke 100mm. Celková vrstva bude maximálne 700mm a zhutní sa vibračným valcom 13t. • navrhovaná konštrukcia vozovky Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia poškodeného jestvujúceho priepustu a oprava povrchových odvodňovacích zariadení Betónová žľabovka, otvorená priekopa a vybudovanie horskej vpuste). V celej dĺžke úseku sa demontuje zvodidlo, ktoré sa po ukončení stavebných prác spätne namontuje (poškodené kusy bude nutné vymeniť). Obrusná asfaltová vrstva sa odfrézuje aj na zvyšnej časti komunikácie a nová obrusná vrstva sa položí na celú šírku komunikácie v riešenom úseku. Napojenie nových a pôvodných vrstiev sa zrealizuje preplátovaním. Smerové a výškové pomery na komunikácii sa nemenia. Priepust Úprava dna - po hrubom výkope sa ručne alebo strojne odstránia nerovnosti dna. Ak je zemina v niektorom mieste narušená (napr. mrazom, vodou), musí sa táto vrstva odstrániť a nahradiť štrkopieskovým materiálom ŠPA podľa STN EN 13285. Na navrhovanie, vykonávanie a kontrolu zemných prác platí STN 73 3050 a [T6]. Ak sa vo výkope nachádza podzemná voda, zhotoviteľ je povinný urobiť opatrenia na odvodnenie dna výkopu. Drobné výskyty podzemnej vody sa sanujú použitím pieskovej alebo štrkopieskovej podsypnej vrstvy triedy ŠPA podľa STN EN 13285 min. hrúbky 100 mm, ktorá sa musí zhutniť. Pre betónové a železobetónové prvky priepustov platí požiadavka na takú mieru zhutnenia dna, aby bola na povrchu dna pri statickej zaťažovacej skúške kruhovou doskou nameraná hodnota modulu pretvárnosti Edef,2 z druhého zaťažovacieho cyklu podľa STN 73 6190 min. 70 MPa, pre ostatné prvky priepustov je dostatočná hodnota modulu pretvárnosti Edef,2 z druhého zaťažovacieho cyklu podľa STN 73 6190 min. 30 MPa. Počet meraní a rozmiestení meracích miest určí KSP. Zhotoviteľ je povinný včas vyzvať objednávateľa na odsúhlasenie odvodnenia a tvaru dna výkopu (základovej škáry). Súhlas s vykonávaním ďalších prác uvedie objednávateľ záznamom v stavebnom denníku. Lôžko pod rúry zatrúbnenia - rúry sa ukladajú spravidla do betónového lôžka, alebo v prípade vhodného podložia i na lôžko z nesúdržných zemín. Pri ukladaní rúr je potrebné vedieť predpokladané sadanie násypu v mieste zatrúbnenia na stanovenie potrebného nadvýšenia lôžka. Betonáž lôžka sa vykoná priamo do ryhy alebo do debnenia. Lôžko sa musí rozdeliť dilatačnými škárami, ktoré sa zásadne umiestňujú pod spoje rúr vo vzdialenostiach 6,00 m – 10,00 m. Lôžko z nesúdržných zemín (ŠP, piesok) sa použije na miestach s výskytom dostatočne únosného materiálu, alebo pri výskyte skalného podložia pod priepustom. Nasype sa v celej dĺžke a šírke a hutní sa po predpísaných vrstvách 150 mm až 300 mm. Po ukončení sypania a zhutňovania sa pomocou formy vytvaruje lôžko na dosadnutie rúry. Hodnota modulu pretvárnosti lôžka Edef,2 zistená z druhého zaťažovacieho cyklu podľa STN 73 6190 musí byť min. 70 MPa. Počet meraní a rozmiestení meracích miest určí KSP. Zatrúbnenie z ostatných materiálov sa ukladajú spravidla na lôžko z nesúdržných zemín (ŠP, piesok, štrkodrvina). Pri návrhu zatrúbnenia je potrebné vedieť predpokladané sadanie násypu v mieste zatrúbnenia na stanovenie potrebného navýšenia lôžka. Hodnota modulu pretvárnosti lôžka Edef,2 zistená z druhého zaťažovacieho cyklu podľa STN 73 6190 musí byť min. 30 MPa. Počet meraní a rozmiestení meracích miest určí KSP. Uloženie rúr - rúry sa ukladajú od najnižšieho miesta (výtoku) smerom hore proti spádu zatrúbnenia. Ukladajú sa na podkladné betónové prahy, napr. hranoly. Pod každú rúru sa uložia 2 ks rúry sa do seba postupne zasunú a utesnia gumovým krúžkom alebo iným systémovým riešením výrobcu rúr. Po spojení rúr sa vykoná smerová a výšková kontrola polohy za účasti objednávateľa a rúry sa ustália pomocou drevených klinov. Potom sa vykoná betonáž lôžka. Na osadzovanie rúr sa používajú spravidla rôzne typy autožeriavov podľa hmotnosti rúry a potrebného vyloženia. Pri manipulácii s rúrami je dôležité venovať zvýšenú pozornosť bezpečnosti pri práci. V celej dĺžke riešeného úseku je osadené zvodidlo, ktoré sa počas prác demontuje a následne sa spätne zrealizuje v pôvodnej trase. Ďalšie technické špecifikácie sú v technickej správe a priloženej PD. Upozornenie: V prípade, že sa v podloží nachádzajú zeminy, ktoré nie sú vhodné pre podklad pod vozovku (predovšetkým plastické íly a hlbšie spraše), pre zabezpečenie únosnosti podložia je potrebné vykonať úpravu podložia. Rozsah a spôsob výmený bude riešený podľa pokynov geotechnika. O nutnosti výmeny je nutné informovať investora.
Späť